We are going to move. As a result, in the week of 23 to 27 May 2022, we may be more difficult to reach. Apologies for the inconvenience.

E-Connect

Kan niet verbinden

Controleer de volgende zaken:

Stroom

Controleer of de E-Connect stroom krijgt. De minimum spanning om de E-Connect aan te kunnen zetten is 10,8V. Wanneer de accu minder spanning afgeeft, zal de E-Connect niet aan gaan. Ook wanneer de accuspanning onder dit niveau daalt tijdens uw vakantie zal de E-Connect zichzelf uitschakelen. Zodra de accu opgeladen wordt of weer vol is, zal de E-Connect ook automatisch weer aangaan.

Overige zaken die gecontroleerd kunnen worden:

  • Zit de stekker goed in de E-Connect en is de moer aangedraaid
  • Is de kabel intact en zijn de + en – draad op de juiste manier gemonteerd?
  • Genereert de accu minimaal 10,8V?
  • Heeft u een schakelaar gemonteerd en deze ook aangezet?
  • Heeft u een zekering ingebouwd en is deze nog intact?
  • Controleer de status LED

Opnieuw opstarten E-Connect

Indien de E-Connect niet goed reageert of niet wil verbinden, dan moet deze opnieuw opgestart worden.

  1. Haal de E-Connect van de stroombron af door deze los te koppelen of de schakelaar uit te zetten
  2. Log uit uit de app en sluit deze volledig af (ook in de achtergrond)
  3. Schakel Bluetooth uit op uw telefoon
  4. Sluit de E-Connect weer aan, of zet de schakelaar weer aan
  5. Schakel Bluetooth weer aan op uw telefoon
  6. Start de app op en log opnieuw in

Kunt u dan nog niet verbinden, controleert u dan het LED lampje.

Stroomkabel testen

Mocht u een spanningsmeter hebben, dan kunt u controleren of de kabel goed aangesloten is:

 

Bluetooth verbinding controleren

Staan Bluetooth en GPS op de telefoon aan?

  • Brandt het Bluetooth icoon in onze app, dan bent u verbonden
  • Knippert het Bluetooth icoon in onze app, dan wordt geprobeerd te verbinden.
  • Op de E-Connect:
    • groene LED: er is al iemand verbonden met de E-Connect
    • blauw knipperende LED: klaar om te verbinden
  • Start de telefoon opnieuw op. Hiermee wordt onder andere de Bluetooth chip op de telefoon gereset.

Op Android toestellen dient meestal een koppelverzoek geaccepteerd te worden, voordat een Bluetooth apparaat zichtbaar wordt. Meestal verschijnt er een pop-up wanneer Bluetooth aangezet wordt op de telefoon. Is dit niet het geval, volg dan volgende stappen:

  1. Ga in de telefoon naar instellingen
  2. Klik bij verbindingen op Bluetooth verbindingen
  3. Klik bij beschikbare verbindingen op SMART-Trailer om te koppelen

Op iPhone is de verbinding over het algemeen automatisch. Indien dit niet het geval is, volg dan volgende stappen:

  1. Ga naar instellingen
  2. Selecteer de app E-Trailer
  3. Zet alle machtigingen aan (locatie, Bluetooth, camera)
  4. Heeft u recent een nieuwe iPhone in gebruik genomen en heeft u uw apps vanuit een back-up geïnstalleerd? Dit werkt niet goed bij onze app. U dient de E-Trailer app te verwijderen en vanuit de App Store opnieuw te installeren.

Tot slot is het niet mogelijk om met meer dan apparaat tegelijk verbonden te zijn met de E-Connect. Controleer of er geen andere apparaten verbonden zijn met de E-Connect. Schakel zo mogelijk op de andere apparaten de Bluetooth uit, of sluit de app af.

Overige controlepunten

  • Zorg dat er maximaal 10 meter afstand is tussen telefoon en E-Connect en tussen de E-Connect en de sensoren.
  • Is er verbinding met internet (via WiFi of uw mobiele netwerk)?
  • Wanneer de software op de E-Connect recent bijgewerkt is, dan kan het zijn dat de E-Connect eerst opnieuw opgestart moet worden.
  • Indien u een vervangende E-Connect monteert, kan het zijn dat de oude E-Connect nog aan uw account gekoppeld is. Of u heeft een 2e hands E-Connect gekocht, dan kan het zijn dat de QR-code nog aan het account van de vorige eigenaar is gekoppeld. Kijk hier wat u in deze gevallen kunt doen.
  • Sluit de app helemaal af (ook in de achtergrond) en start hem opnieuw op.
  • Tot slot, zet uw telefoon uit en start hem opnieuw op.

Als na al deze checks het verbinden nog steeds niet lukt, stuurt u dan via de app feedback naar onze Customer Support afdeling. Mogelijk kunnen wij daarin zien wat er precies gebeurt. Wij zullen dan contact met u opnemen om het probleem te bespreken en op te lossen.