
Menu
Problemen met verbinden
Ik kan niet verbinden
Controleer de volgende algemene punten:
- Zorg dat er maximaal 10 meter afstand is tussen telefoon en E-Connect en tussen de sensoren en de E-Connect.
- Is de E-Connect van stroom voorzien (draden aangesloten, schakelaar aan, zekering niet kapot)? Controleer het LED lampje op of binnenin de E-Connect.
- Heeft de accu nog genoeg spanning. De E-Connect schakelt uit onder de 10,8V. Laad de accu op en probeer het opnieuw.
- Staat Bluetooth op de telefoon aan? (Android: is het koppelverzoek geaccepteerd)?
- Bent u verbonden met internet (WiFi of 4 of 5G)?
- Is er niemand anders via Bluetooth met deze E-Connect verbonden?
- Is de E-Connect recent bijgewerkt? Dan is het raadzaam deze even uit en weer aan te zetten.
Indien u een 2e hands E-Pressure set gekocht heeft, dan kan het zijn dat de QR-code nog aan het account van de vorige eigenaar is gekoppeld. Kijk hier wat u in deze gevallen kunt doen.
Als dit allemaal goed is en klopt, dan zijn er ook nog sensor specifieke checkpunten:
- Is de batterij nog vol genoeg (3V)?
Test de batterij door de sensor van het ventiel te draaien en er weer op te draaien. De waardes moeten binnen 5 seconden updaten in de app.
Hoe meer gereden wordt, hoe vaker de sensoren een signaal moeten uitzenden en des te sneller zijn de batterijtjes leeg.
Kijk hier hoe u de batterijtjes kunt vervangen. - Als u de batterij heeft vervangen en niet kunt verbinden, probeer dan de sensoren opnieuw te koppelen.
- Indien de E-Connect aangesloten is op een startaccu van een camper, dan zal accu bij starten van de motor een piek geven. Hierdoor zal de E-Connect zichzelf herstarten en kan het enige tijd duren voordat er weer contact is met sensoren (E-Pressure ca. 10 minuten).
- Zet eventueel de E-Connect uit, wacht een paar seconden en zet hem dan weer aan.
- Tot slot, sluit de app helemaal af (ook in de achtergrond) en start hem opnieuw op.
Als na al deze checks het verbinden nog steeds niet lukt, stuurt u dan via de app feedback naar onze Customer Support afdeling. Mogelijk kunnen wij daarin zien wat er precies gebeurt. Wij zullen dan contact met u opnemen om het probleem te bespreken en op te lossen.