We are going to move. As a result, in the week of 23 to 27 May 2022, we may be more difficult to reach. Apologies for the inconvenience.

E-extra-zwart

Overig

E-Trailer App

Om gebruik te kunnen maken van  het E-Trailer systeem, dient u de (bij voorkeur laatste versie) van de app op uw telefoon of tablet geïnstalleerd te hebben. U kunt de app vinden in de Google Play of App Store onder E-Trailer.

Wanneer u de app geïnstalleerd heeft, dient u een gebruikers account aan te maken. Kijk hier hoe u dat doet.

Updaten app

Het updaten van de app doet u in de Google Play of App Store en niet in de app zelf. Wanneer u in de app op updaten klikt, dan wordt er gekeken naar updates voor de software op de E-Connect.
Hoe controleert u of u de laatste versie van de app heeft geïnstalleerd? Dit doet u als volgt:

Android

  1. Ga naar de Google Play Store  en zoek de E-Trailer app (E-Trailer – Veilig en comfortabel onderweg).
  2. Wanneer u op de app klikt, ziet u of u kunt Updaten of dat u de app kunt Openen.
  3. Staat er updaten, dan heeft u nog niet de laatste versie.
  4. Klik op updaten en installeer de update. U heeft hiervoor een internet verbinding (WiFi of 4/5G) nodig.
  5. U kunt hier ook zien wat er gewijzigd is in de nieuwere versie van onze app en wanneer deze update beschikbaar is gekomen.

iOS

  1. Ga naar de App Store en zoek de E-Trailer app (E-Trailer – SMART-Trailer).
  2. Klik op de app. U ziet of er een update klaar staat, of dat u de laatste versie geïnstalleerd heeft.
  3. Klik op WERK BIJ als dit kan. U heeft hiervoor een internet verbinding (WiFi of 4/5G) nodig.
  4. U kunt hier ook zien wat er gewijzigd is in de nieuwere versie van onze app en wanneer deze update beschikbaar is gekomen.
  5. U kunt natuurlijk ook de app verwijderen en opnieuw installeren.

App resetten

Wanneer u een module heeft om laten wisselen, dient u de app opnieuw te laten synchroniseren met de E-Connect en de database. Dit doet u, door duit te loggen en de app helemaal af te sluiten.

  1. Ga naar de Algemene instellingen en klik op Uitloggen 
  2. Sluit de app
  3. Zorg ook, dat de app niet meer open staat in de achtergrond (actieve apps). Op internet kunt u vinden hoe u openstaande apps op uw type telefoon volledig kunt afsluiten
  4. Wanneer u de app weer opstart en ingelogd heeft, zullen de gegevens bijgewerkt worden. Eventueel verwijderde modules zijn dan ook niet meer zichtbaar
  5. Blijven oude instellingen zichtbaar (Android), dan is het raadzaam de instellingen van de app volledig te resetten. Dit zorgt ervoor dat alle instellingen van de app gereset worden en de historie van alle gegevens gewist. De kalibratiewaardes blijven wel beschikbaar. Er moet wel opnieuw toestemming gegeven worden om de camera en Bluetooth te mogen gebruiken (koppelen) en er moet opnieuw ingelogd worden.
    • Ga naar instellingen op uw telefoon en zoek de apps
    • Klik op de E-Trailer app
    • Klik op Opslag en vervolgens op gegevens en cache wissen/legen (het verschilt per merk hoe dit aangegeven wordt)

Wanneer u denkt, dat de app niet goed reageert of misschien zelfs vastgelopen is, dan kunt u het beste de app verwijderen en deze opnieuw installeren vanuit de Google Play of App Store.

Algemene app instellingen

  • Het type kampeervoertuig wijzigen
    In de Algemene instellingen in de app kunt u bij Verander type voertuig het type voertuig aanpassen.
  • Taalvoorkeur aanpassen
    In de Algemene instellingen in de app kunt u bij Verander taalvoorkeur de taal van de app aanpassen. Kies de juiste taal. De app zal tijdelijk een grijs scherm laten zien. Daarna gaat u automatisch naar het hoofdscherm en is de taal aangepast.
  • Scherm gaat steeds in slaapstand
    Wilt u dat tijdens het rijden uw scherm continu aan blijft, dan kunt u dit in de Algemene instellingen aangeven door het schuifje bij Scherm niet uitzetten te verzetten. 

Meldingen

Wilt u meldingen aan of juist uitzetten, dan doet u dit in de instellingen van iedere geïnstalleerde module. Kijk bij het kopje Instellingen van de betreffende module hoe u dit doet.

Clean up software

Gebruikt u clean up software om uw telefoon schoon te houden? Dan kan het zijn, dat deze software de instellingen en gegevens van onze app verwijderd. Mogelijk moet u dan steeds opnieuw kalibreren. Kijk in de instellingen van de betreffende app, of u uitzonderingen kunt aangeven.

Feedback versturen 

Soms werkt iets niet zoals u verwacht. Neem dan contact op met E-Trailer of stuur een statusrapport. Dit doet u als volgt:

  1. Zorg dat u een stabiele internetverbinding heeft.
  2. Zorg dat u via Bluetooth verbonden bent met uw E-Connect en dat deze aan staat.
  3. Ga naar de Algemene instellingen
  4. Klik op de knop Verstuur feedback.
  5. Er verschijnt een pop-up. Typ hier kort uw probleem en klik op versturen.

Er wordt door uw systeem een statusrapport naar onze Customer Support afdeling gestuurd. Mogelijk kunnen wij daarin zien wat er precies gebeurt. Wij zullen dan contact met u opnemen om het probleem te bespreken en op te lossen.