E-Suspension
Home » E-Suspension » E-Suspension Help » E-Suspension Monteren & installeren
Monteren en installeren
De E-Suspension wordt door SMV-Metall of een gespecialiseerde dealer gemonteerd in het kampeervoertuig. In overleg wordt besloten of de aansturing van het systeem gebeurt door een Starterspakket Basis of Starterspakket Plus. De dealer zal het systeem voorbereiden in de E-Trailer app, de gebruiker kan na levering van het voertuig het systeem met een aantal simpele stappen overzetten op zijn eigen account.
In principe wordt de E-Suspension met een Starterspakket naar keuze geleverd. Bij levering van het systeem ontvangt u een document met daarop de QR-code van het Starterspakket en die van de E-Suspension. Heeft u al een systeem, dan kan in overleg met SMV-Metall uw huidige systeem ingebouwd worden.
Voor problemen met het gemonteerde product of wanneer het product niet functioneert, neem dan contact op met SMV-Metall GmbH.
Stappen
- Download de E-Trailer app en maak een persoonlijk account aan.
- Klik hiervoor op ‘Nieuwe gebruiker’ en volg de stappen in de app.
- Log in in de app en zorg dat Bluetooth van de smartphone aan staat en dat u een stabiele internet verbinding heeft.
- Scan de meegeleverde QR-code van het Starterspakket Basis of Plus.
- De app verbindt met het systeem en haalt de door de fabrikant/dealer ingestelde gegevens op.
- Controleer altijd of er updates klaar staan voor uw systeem. Klik hier voor meer informatie over Updaten van het Starterspakket Basis of Plus.
- Klik op het icoon van de E-Suspension om de luchtvering te testen met de app.
- Wijzig eventueel de gewenste voorkeuren in de instellingen van de E-Suspension.
Er is iets met de QR-code
U kunt de QR-code niet scannen?
Het kan zijn, dat u de E-Trailer app nog niet gemachtigd heeft om gebruik te maken van de camera van de telefoon. Zet op uw telefoon deze machtiging aan.
U krijgt de melding QR-code ongeldig?
U heeft de QR-code gescand om uw product toe te voegen in de app en u krijgt een melding dat er iets mis is gegaan. Daar kunnen een paar redenen voor zijn:
- U heeft uw QR-code al gescand. De module is dan reeds toegevoegd aan uw account. Ga naar het hoofdscherm van de app.
Staat uw module ertussen? Klik er dan op en volg de kalibratiestappen. - Wanneer u uw modules opnieuw wilt installeren hoeft u uw QR-code niet opnieuw te scannen. U gaat dan in de instellingen van de module, kies tab Algemeen en klik op Opnieuw kalibreren.
- De QR-code is niet bekend in de database. Op dat moment neemt u contact op met ons.
- Heeft u uw systeem 2e hands gekocht, dan kan het zijn dat de module nog in het account van de vorige eigenaar staat. In dat geval neemt u contact op met ons.
Updaten software
Het is mogelijk dat u de software op het Starterspakket moet bijwerken of dat uw app verouderd is. Kijk hoe u uw systeem bijwerkt op de pagina Updaten van het Starterspakket Basis of Plus.
Er is al een E-Trailer systeem aanwezig
Indien u al een E-Trailer systeem heeft, kunt u in overleg met een voor SMV gespecialiseerde dealer het E-Suspension systeem laten inbouwen. De E-Suspension hardware en software zit in een speciaal kastje. Ook het Starterspakket moet in dat kastje gemonteerd en aangesloten worden om het systeem te kunnen gebruiken. Dit kan SMV-Metall of uw dealer voor u doen. Bij levering van het systeem ontvangt u een document met daarop de QR-code van de E-Suspension.
Reset & opnieuw kalibreren
Wanneer u rare waardes ziet dan kunt u deze module als volgt resetten. U heeft geen QR-code nodig!- Zorg dat u via Bluetooth verbonden bent met de hoofdmodule.
- Ga naar instellingen van de E-Suspension module.
- Klik in de tab Sensoren op Opnieuw installeren. Hiermee ontkoppelt u de E-Suspension en verwijderd u alle ingestelde data.
- Volg vervolgens de stappen in de app.
Technical support – hardware:
SMV-Metall GmbH
De technische support kunt u bereiken door op onderstaande knop te drukken. U wordt dan doorgeleid naar de website van SMV-Metall.
Support E-Trailer app:
E-Trailer B.V.
U kunt ons bereiken door een bericht te sturen via het contactformulier. Deze beantwoorden wij binnen 3 werkdagen.