E-Switch

Monteren en installeren

Voordat u gaat installeren is het van belang te kijken naar het Bluetooth bereik van de E-Connect. Het signaal kan maximaal 10m afleggen als het niet gehinderd wordt. Zodra de sensoren buiten de caravan zitten (E-Pressure, E-Gaslevel, E-Load), is het belangrijk te kijken of de E-Connect op de juiste plaats in het voertuig gemonteerd is. Lees hier meer over op de E-Connect installatiepagina.

Wilt u meer E-Switch-sets installeren? Voegt u ze dan per paar toe en geef ze naderhand allemaal een andere naam, zodat u in één oogopslag kunt zien welke waardes bij welke sensor horen.

E-Switch - batterij

Stappen

Voeg de E-Switches eerst toe in de app. Controleer dan of de locatie waar u ze wilt monteren zich binnen het Bluetooth bereik van de E-Connect bevinden. Bevestig pas daarna de modules met de bijgeleverde 3M tape op de gewenste locatie.

  1. Open de E-Trailer app en log in met uw account.
  2. Zorg dat Bluetooth van de smartphone aan staat en dat u een stabiele internet verbinding heeft.
  3. Verbind met de E-Connect.
  4. Controleer altijd of er updates klaar staan voor uw systeem. Klik hier voor meer informatie over Updaten.
  5. Open de verpakking van de E-Switch en pak de witte QR-Code kaart. 
  6. Neem de E-Switches uit de verpakking, open de achterkant en verwijder de pull-tag bij iedere module om de batterij te activeren.
  7. Klik in de app rechtsonder op ‘+’ om de module toe te voegen.
  8. Volg de stappen zoals aangegeven in de app.
    NB Beweeg de 2 delen ten opzichte van elkaar als hierom gevraagd wordt.
  9. Tot slot bevestigt u de E-Switch op de gewenste locatie. 

Let bij het bevestigen van de 2 delen van de E-Switch op het scharnierpunt van de locatie en zorg ervoor dat de delen niet te ver uit elkaar bevestigd worden. In onderstaand plaatje is ook aangegeven hoe de delen ten opzichte van elkaar gemonteerd kunnen worden.

E-Switch - bevestiging

Er is iets met de QR-code

U kunt de QR-code niet scannen?

Het kan zijn, dat u de E-Trailer app nog niet gemachtigd heeft om gebruik te maken van de camera van de telefoon. Zet op uw telefoon deze machtiging aan.

U krijgt de melding QR-code ongeldig?

U heeft de QR-code gescand om uw product toe te voegen in de app en u krijgt een melding dat er iets mis is gegaan. Daar kunnen een paar redenen voor zijn:

  1. U heeft uw QR-code al gescand. De module is dan reeds toegevoegd aan uw account. Ga naar het hoofdscherm van de app.
    Staat uw module ertussen? Klik er dan op en volg de kalibratiestappen.
  2. Wanneer u uw modules opnieuw wilt installeren hoeft u uw QR-code niet opnieuw te scannen. U gaat dan in de hoofdinstellingen van de E-Switches en klik op Loskoppelen en opnieuw instellen.
  3. De QR-code is niet bekend in de database. Op dat moment neemt u contact op met ons.
  4. Heeft u uw systeem 2e hands gekocht, dan kan het zijn dat de module nog in het account van de vorige eigenaar staat. In dat geval neemt u contact op met ons.

Updaten software

Het is mogelijk dat u de software op de E-Connect moet bijwerken of dat uw app verouderd is. Kijk hoe u uw systeem bijwerkt op de pagina Updaten.

Reset & opnieuw kalibreren

Wanneer u rare waardes ziet dan kunt u deze module als volgt resetten. U heeft geen QR-code nodig!

  1. Zorg dat u via Bluetooth verbonden bent met de E-Connect.
  2. Ga naar instellingen van de E-Switch module (niet van de sensor zelf).
  3. Klik op Loskoppelen en opnieuw instellen.
    Hiermee ontkoppelt u al de gekoppelde E-Switches. 
  4. Volg vervolgens de stappen in de app.
  5. U zult iedere sensor afzonderlijk weer moeten kalibreren/koppelen. 
    Ga in de app naar de E-Switch en klik op de volgende module om ook die te kalibreren.