E-Volt

Monteren en installeren

Voordat u de E-Volt in gebruik kunt nemen, dient u de E-Connect te monteren en installeren. Lees hier meer over op de E-Connect installatiepagina

Er zijn twee methoden om een E-Level toe te voegen aan een account:

  1. Als Starterspakket
  2. Als losse module

Stappen Starterspakket

Bij een Starterspakket wordt de E-Volt (evenals de E-Level) als onderdeel van de E-Connect automatisch toegevoegd aan uw account.

  1. Open de verpakking van het Starterspakket en pak de grijze QR-Code kaart. 
  2. Installeer de E-Connect zoals aangegeven op de E-Connect installatiepagina.
  3. Zorg dat de E-Connect geïnstalleerd is en aan staat.
  4. Open de E-Trailer app en log in met uw account.
  5. Zorg dat Bluetooth van de smartphone aan staat en dat u een stabiele internet verbinding heeft.
  6. Klik in de app rechtsonder op ‘+’ om het hele Starterspakket (E-Connect, E-Volt en E-Level) in één keer toe te voegen.
  7. Volg de stappen zoals aangegeven in de app. 
  8. Controleer altijd of er updates klaar staan voor uw systeem. Klik hier voor meer informatie over Updaten.
  9. Wanneer uw systeem up-to-date is, klikt u op de E-Volt module en vervolgens op de instellingen.
  10. Geef hier de diverse instellingen aan. Meer informatie kunt u vinden op de E-Volt instellingen pagina.

Stappen losse module

  1. Open de verpakking van de E-Level en pak de witte QR-Code kaart. 
  2. Open de E-Trailer app en log in met uw account.
  3. Zorg dat Bluetooth van de smartphone aan staat en dat u een stabiele internet verbinding heeft.
  4. Verbind met de E-Connect.
  5. Controleer altijd of er updates klaar staan voor uw systeem. Klik hier voor meer informatie over Updaten.
  6. Klik in de app rechtsonder op + om de module toe te voegen.
  7. Volg de stappen zoals aangegeven in de app. 

Er is iets met de QR-code

U kunt de QR-code niet scannen?

Het kan zijn, dat u de E-Trailer app nog niet gemachtigd heeft om gebruik te maken van de camera van de telefoon. Zet op uw telefoon deze machtiging aan.

U krijgt de melding QR-code ongeldig?

U heeft de QR-code gescand om uw product toe te voegen in de app en u krijgt een melding dat er iets mis is gegaan. Daar kunnen een paar redenen voor zijn:

  1. U heeft uw QR-code al gescand. De module is dan reeds toegevoegd aan uw account. Ga naar het hoofdscherm van de app.
    Staat uw module ertussen? Klik er dan op en volg de kalibratiestappen.
  2. Wanneer u uw modules opnieuw wilt installeren hoeft u uw QR-code niet opnieuw te scannen. U gaat dan naar de instellingen van de module en klikt op E-Level kalibreren.
  3. De QR-code is niet bekend in de database. Op dat moment neemt u contact op met ons.
  4. Heeft u uw systeem 2e hands gekocht, dan kan het zijn dat de module nog in het account van de vorige eigenaar staat. In dat geval neemt u contact op met ons.
Updaten software

Het is mogelijk dat u de software op de E-Connect moet bijwerken of dat uw app verouderd is. Kijk hoe u uw systeem bijwerkt op de pagina over Updaten.

Reset & opnieuw kalibreren

Wanneer u rare waardes ziet, dan kunt u de instellingen aanpassen. Er is geen speciale reset of opnieuw installeren knop aanwezig.