Voor de beste ervaring van ons systeem, update uw app nu. Check het meest recente versienummer hier>>

Starterpakket-Plus

Starterspakket Plus

Kan niet verbinden

Controleer de volgende zaken:

Stroom

Controleer allereerst of het Starterspakket Plus stroom krijgt via de accu. De minimum spanning om het Starterspakket Plus aan te kunnen zetten is 10,8V. Wanneer uw huishoudaccu minder spanning afgeeft en de interne batterij leeg is, zal het Starterspakket Plus niet aan gaan. Wanneer de accuspanning onder dit niveau daalt tijdens uw vakantie zal het Starterspakket Plus overschakelen op een interne accu. In deze modus zal er geen verbinding gemaakt kunnen worden via Bluetooth. Enkel de locatie wordt nog doorgestuurd via 4G. Als de interne accu leeg is zal het Starterspakket Plus zichzelf uitschakelen. Zodra de interne accu opgeladen wordt of weer vol is, zal het Starterspakket Plus ook automatisch weer aangaan.

Overige zaken die gecontroleerd kunnen worden:

  • Zit de stekker goed in het Starterspakket Plus?
  • Is de kabel intact en zijn de + en – draad op de juiste manier gemonteerd?
  • Genereert uw huishoudaccu minimaal 10,8V?
  • Heeft u een schakelaar gemonteerd en deze ook aangezet?
  • Heeft u een zekering ingebouwd en is deze nog intact?
  • Controleer de status LED.

Interne accu

Wanneer de stroom van het Starterspakket wordt uitgeschakeld zal deze automatisch overschakelen op een interne accu. Deze accu wordt enkel gebruikt om de locatie door te sturen via de 4G verbinding. Om te zorgen dat deze accu lang mee gaat, zijn de volgende aanpassingen gemaakt:

  • Op de interne batterij werken alleen de Plus modules.
  • Bij stilstand wordt 1x per 24 uur de locatie doorgegeven.
  • Bij beweging van het voertuig zal direct de locatie worden doorgegeven, zolang het voertuig blijft bewegen, blijft deze locatie up-to-date.

Met deze aanpassingen gaat de interne accu ongeveer 7 dagen mee, afhankelijk van hoeveel het systeem heeft bewogen.

Opnieuw opstarten Starterspakket Plus

Indien het Starterspakket Plus niet goed reageert of niet wil verbinden, dan moet deze opnieuw opgestart worden.

  1. Haal het Starterspakket Plus van de stroombron af door deze los te koppelen of de schakelaar uit te zetten.
  2. Log uit uit de app en sluit deze volledig af (ook in de achtergrond).
  3. Schakel Bluetooth uit op uw telefoon.
  4. Sluit het Starterspakket Plus weer aan, of zet de schakelaar weer aan
    • De LED gaat 1 keer rood-groen-blauw knipperen, hierna knippert deze blauw.
    • Als de LED direct blauw gaat knipperen, dan is het Starterspakket Plus enkel naar de interne batterij gewisseld. Zet deze uit bij de instellingen en volg nogmaals deze stappen.
  5. Schakel Bluetooth weer aan op uw telefoon.
  6. Start de app op en log opnieuw in.

Kunt u dan nog niet verbinden, controleert u dan het LED lampje.

Stroomkabel testen

Mocht u een spanningsmeter hebben, dan kunt u controleren of de kabel goed aangesloten is:

  

Bluetooth verbinding controleren

Staan Bluetooth en GPS op de telefoon aan?

  • Brandt het Bluetooth icoon in onze app, dan bent u verbonden.
  • Knippert het Bluetooth icoon in onze app, dan wordt geprobeerd te verbinden.
  • Op het Starterspakket Plus:
    • groene LED: er is al iemand verbonden met het systeem
    • blauw knipperende LED: klaar om te verbinden
  • Start de telefoon opnieuw op. Hiermee wordt onder andere de Bluetooth chip op de telefoon gereset.

Op Android toestellen dient meestal een koppelverzoek geaccepteerd te worden, voordat een Bluetooth apparaat zichtbaar wordt. Meestal verschijnt er een pop-up wanneer Bluetooth aangezet wordt op de telefoon. Is dit niet het geval, volg dan volgende stappen:

  1. Ga in de telefoon naar instellingen.
  2. Klik bij verbindingen op Bluetooth verbindingen.
  3. Klik bij beschikbare verbindingen op SMART-Trailer om te koppelen.

Op iPhone is de verbinding over het algemeen automatisch. Indien dit niet het geval is, volg dan volgende stappen:

  1. Ga naar instellingen.
  2. Selecteer de app E-Trailer.
  3. Zet alle machtigingen aan (locatie, Bluetooth, camera).
  4. Heeft u recent een nieuwe iPhone in gebruik genomen en heeft u uw apps vanuit een back-up geïnstalleerd? Dit werkt niet goed bij onze app. U dient de E-Trailer app te verwijderen en vanuit de App Store opnieuw te installeren.

Tot slot is het niet mogelijk om met meer dan apparaat tegelijk verbonden te zijn met het Starterspakket Plus. Controleer of er geen andere apparaten verbonden zijn met het Starterspakket Plus. Schakel zo mogelijk op de andere apparaten de Bluetooth uit, of sluit de app af.

Overige controlepunten

  • Zorg dat u de locatie aan heeft staan op uw telefoon.
  • Zorg dat er maximaal 10 meter afstand is tussen telefoon en het Starterspakket Plus en tussen het Starterspakket Plus en de sensoren.
  • Is er verbinding met internet (via WiFi of uw mobiele netwerk)?
  • Wanneer de software op het Starterspakket Plus recent bijgewerkt is, dan kan het zijn dat het Starterspakket Plus eerst opnieuw opgestart moet worden.
  • Indien u een vervangend Starterspakket monteert, kan het zijn dat het oude Starterspakket nog aan uw account gekoppeld is. Of u heeft een 2e hands Starterspakket gekocht, dan kan het zijn dat de QR-code nog aan het account van de vorige eigenaar is gekoppeld. Kijk hier wat u in deze gevallen kunt doen.
  • Sluit de app helemaal af (ook in de achtergrond) en start hem opnieuw op.
  • Tot slot, zet uw telefoon uit en start hem opnieuw op.

Als na al deze checks het verbinden nog steeds niet lukt, stuurt u dan via de app feedback naar onze Customer Support afdeling. Mogelijk kunnen wij daarin zien wat er precies gebeurt. Wij zullen dan contact met u opnemen om het probleem te bespreken en op te lossen.