E-Load

Problemen met verbinden

Ik kan niet verbinden

Controleer de volgende algemene punten:

  • Heeft u de pull-tag (lipje) bij de batterij verwijderd voordat u de E-Load ging monteren. 
  • Staat de E-Load aan? Controleer of het LED lampje rondom het knopje brandt.
  • Zorg dat er maximaal 10 meter afstand is tussen telefoon en E-Connect en tussen de sensoren en de E-Connect.
  • Is de E-Connect van stroom voorzien (draden aangesloten, schakelaar aan, zekering niet kapot)? Controleer het LED lampje op of binnenin de E-Connect.
  • Heeft de accu nog genoeg spanning. De E-Connect schakelt uit onder de 10,8V. Laad de accu op en probeer het opnieuw.
  • Staat Bluetooth op de telefoon aan? (Android: is het koppelverzoek geaccepteerd)?
  • Bent u verbonden met internet (WiFi of 4 of 5G)?
  • Is er niemand anders via Bluetooth met deze E-Connect verbonden?
  • Is de E-Connect recent bijgewerkt? Dan is het raadzaam deze even uit en weer aan te zetten.

Indien u een vervangende E-Load monteert, kan het zijn dat de oude E-Load nog aan uw account gekoppeld is. Of u heeft een 2e hands E-Load gekocht, dan kan het zijn dat de QR-code nog aan het account van de vorige eigenaar is gekoppeld. Kijk hier wat u in deze gevallen kunt doen.

Als dit allemaal goed is en klopt, dan zijn er ook nog sensor specifieke checkpunten:

  1. Is de batterij nog vol genoeg (3V)?
    Test de batterij door op het knopje te drukken en te kijken of het LED lampje gaat branden. Pas dan is ook in de app het % van de batterij te zien. Staat het lampje niet aan, dan laat de app standaard 10% zien. Kijk hier hoe u de batterijtjes kunt vervangen.
  2. Indien de E-Connect aangesloten is op een startaccu van een camper, dan zal accu bij starten van de motor een piek geven. Hierdoor zal de E-Connect zichzelf herstarten en kan het enige tijd duren voordat er weer contact is met sensoren (E-Pressure ca. 10 minuten).
  3. Zet eventueel de E-Connect uit, wacht een paar seconden en zet hem dan weer aan.
  4. Tot slot, sluit de app helemaal af (ook in de achtergrond) en start hem opnieuw op.
Als na al deze checks het verbinden nog steeds niet lukt, stuurt u dan via de app feedback naar onze Customer Support afdeling. Mogelijk kunnen wij daarin zien wat er precies gebeurt. Wij zullen dan contact met u opnemen om het probleem te bespreken en op te lossen.