We are going to move. As a result, in the week of 23 to 27 May 2022, we may be more difficult to reach. Apologies for the inconvenience.

E-Temperature

Waardes updaten of kloppen niet

Waardes in de app updaten niet

Wanneer de waardes in de app niet bijwerken, dan kan het volgende aan de hand zijn:

  • Staat de E-Temperature aan? Houd het knopje aan de achterkant 3 sec ingedrukt tot het groene LEDje gaat branden.
  • Is de batterij van de sensor leeg? Vervang de batterij.
  • Is de E-Temperature in aanraking gekomen met extreem koude temperaturen (onder -20°C)? Dan kan het zijn, dat de batterij stuk is gegaan. Vervang de batterij.
  • Staat de E-Connect aan? Controleer of bijvoorbeeld de E-Volt of E-Level wel functioneert. Meer informatie over de E-Connect.
  • Is de afstand tussen sensor en E-Connect minder dan 10m?
  • Is de telefoon verbonden met Bluetooth?
  • Is niemand anders verbonden met het systeem? Er kan één apparaat tegelijk verbonden zijn met de E-Connect.

Waardes in de app kloppen niet

Wanneer de waardes in de app niet kloppen, controleer dan de volgende punten:

    • Wanneer de waardes schuin gedrukt zijn, dan zijn ze nog niet bijgewerkt. Controleer de bovenstaande stappen.
    • Controleer of de batterij niet leeg is. Er verschijnt een klein batterij icoontje in de band. Vervang de batterij indien deze leeg is.
    • De installatie is mogelijk niet goed gegaan. Installeer de module opnieuw door alle sensoren te verwijderen en opnieuw te kalibreren.

Onze modules werken op knoop cel batterijen. Over het algemeen zijn batterijen erg gevoelig voor lage temperaturen. Hoe kouder het is, hoe minder goed de batterij functioneert. Zo kan een batterij die het prima volhoudt bij kamertemperatuur, dubbel zo snel leeg zijn bij temperaturen onder nul. De kou zorgt voor een lager voltage, waardoor de module niet goed meer functioneert. Meestal wanneer de temperaturen weer oplopen, zal het voltage weer wat omhoog gaan en functioneert de sensor weer zoals verwacht.