iOS toestellen ondervinden problemen met modules kalibreren. De nieuwe update (met fix) komt in week 38 in de App Store. Excuses voor het ongemak. 

E-TrackTraceLogo-1

E-Track&Trace

Monteren en installeren

Voordat u de E-Track&Trace in gebruik kunt nemen, dient u het Starterspakket Plus te monteren en installeren. Lees hier meer over op de installatiepagina van het Starterspakket Plus.

Stappen Starterspakket Plus

Bij een Starterspakket Plus wordt de E-Track&Trace (evenals de E-Level en de E-Volt) automatisch toegevoegd aan uw account.

  1. Open de verpakking van het Starterspakket Plus en pak de grijze QR-Code kaart.
  2. Installeer het Starterspakket Plus zoals aangegeven op de Starterspakket Plus installatiepagina.
  3. Zorg dat het Starterspakket Plus geïnstalleerd is en aan staat.
  4. Open de E-Trailer app en log in met uw account.
  5. Zorg dat Bluetooth van de smartphone aan staat en dat u een stabiele internet verbinding heeft.
  6. Klik in de app rechtsonder op ‘+’ om het hele Starterspakket Plus (hoofdmodule, E-Track&Trace, E-Volt en E-Level) in één keer toe te voegen.
  7. Volg de stappen zoals aangegeven in de app.
  8. Na het installeren van de Bluetooth verbinding, zult u automatisch verdergaan naar de installatie van de E-Track&Trace. U wordt gevraagd om de Internet verbinding te activeren. Hiervoor heeft u een Abonnement nodig.
    Mocht u niet direct een abonnement willen activeren, dan kunt u terug komen bij dit kalibratie scherm door op de grijze E-Track&Trace module te drukken in het hoofdscherm van de app. Het kalibratieproces zal dan opnieuw opgestart worden.
  9. Als u een abonnement heeft afgesloten, komt u terug in het kalibratiescherm en rond u de kalibratie af. Indien de kalibratie niet afgerond wordt, zal de SIM-kaart ook niet geactiveerd worden en werkt de E-Track&Trace niet.
  10. Controleer na het installeren altijd of er updates klaar staan voor uw systeem. Klik hier voor meer informatie over Updaten.
  11. Wanneer uw systeem up-to-date is, klikt u op de E-Track&Trace module en vervolgens op de instellingen.
  12. Geef hier de diverse instellingen aan. Meer informatie kunt u vinden op de E-Track&Trace instellingen pagina.

Er is iets met de QR-code

U kunt de QR-code niet scannen?

Het kan zijn, dat u de E-Trailer app nog niet gemachtigd heeft om gebruik te maken van de camera van de telefoon. Zet op uw telefoon deze machtiging aan.

U krijgt de melding QR-code ongeldig?

U heeft de QR-code gescand om uw product toe te voegen in de app en u krijgt een melding dat er iets mis is gegaan. Daar kunnen een paar redenen voor zijn:

  1. U heeft uw QR-code al gescand. De module is dan reeds toegevoegd aan uw account. Ga naar het hoofdscherm van de app.
    Staat uw module ertussen? Klik er dan op en volg de kalibratiestappen.
  2. De QR-code is niet bekend in de database. Op dat moment neemt u contact op met ons.
  3. Heeft u uw systeem 2e hands gekocht, dan kan het zijn dat de module nog in het account van de vorige eigenaar staat. In dat geval neemt u contact op met ons.
Updaten software

Het is mogelijk dat u de software op het Starterspakket Plus moet bijwerken of dat uw app verouderd is. Kijk hoe u uw systeem bijwerkt op de pagina over Updaten.