We are going to move. As a result, in the week of 23 to 27 May 2022, we may be more difficult to reach. Apologies for the inconvenience.

E-Gaslevel

Problemen met verbinden

Ik kan niet verbinden

Controleer de volgende algemene punten:

  • Zorg dat er maximaal 10 meter afstand is tussen telefoon en E-Connect en tussen de sensoren en de E-Connect.
  • Is de E-Connect van stroom voorzien (draden aangesloten, schakelaar aan, zekering niet kapot)? Controleer het LED lampje op of binnenin de E-Connect.
  • Heeft de accu nog genoeg spanning. De E-Connect schakelt uit onder de 10,8V. Laad de accu op en probeer het opnieuw.
  • Staat Bluetooth op de telefoon aan? (Android: is het koppelverzoek geaccepteerd)?
  • Bent u verbonden met internet (WiFi of 4 of 5G)?
  • Is er niemand anders via Bluetooth met deze E-Connect verbonden?
  • Is de E-Connect recent bijgewerkt? Dan is het raadzaam deze even uit en weer aan te zetten.

Indien u een vervangende E-Gaslevel monteert, kan het zijn dat de oude E-Gaslevel nog aan uw account gekoppeld is. Of u heeft een 2e hands E-Gaslevel gekocht, dan kan het zijn dat de QR-code nog aan het account van de vorige eigenaar is gekoppeld. Kijk hier wat u in deze gevallen kunt doen.

Als dit allemaal goed is en klopt, dan zijn er ook nog sensor specifieke checkpunten:

  1. Zit de E-Gaslevel goed onder de fles en drukt het zwarte rubbertje tegen de fles aan (zie ook E-Gaslevel kan niet gevonden worden).
  2. Is de batterij nog vol genoeg (3V)?
    In de instellingen van de specifieke E-Gaslevel is bovenin een batterij icoon te vinden met daarnaast een percentage.
    Wanneer de module in de snelle modus staat, zal de batterij vaker een signaal uitzenden en zal de batterij sneller leeg raken. Kijk hier hoe u de modus aanpast.
    Kijk hier hoe u de batterijtjes kunt vervangen.
  3. Indien de E-Connect aangesloten is op een startaccu van een camper, dan zal accu bij starten van de motor een piek geven. Hierdoor zal de E-Connect zichzelf herstarten en kan het enige tijd duren voordat er weer contact is met sensoren.
  4. Zet eventueel de E-Connect uit, wacht een paar seconden en zet hem dan weer aan.
  5. Tot slot, sluit de app helemaal af (ook in de achtergrond) en start hem opnieuw op.
Als na al deze checks het verbinden nog steeds niet lukt, stuurt u dan via de app feedback naar onze Customer Support afdeling. Mogelijk kunnen wij daarin zien wat er precies gebeurt. Wij zullen dan contact met u opnemen om het probleem te bespreken en op te lossen.